مرگ های خاموش در جمهوری اسلامی

IMAGE635031084696233218 مرگ های خاموش در جمهوری اسلامی

عکس آرشیوی

در خبرها آمده بود که دوباره در حادثه ای در جاده های کشور( تهران‌ـ‌ قم) که بین دو اتوبوس اسکانیا رخ داد متاسفانه ۶۳ نفراز هموطنانمان تا این لحظه جان باخته و تعدادی هم مجروح شده اند، ضمن اینکه به خانواده‌های هموطنان جان باخته تسلیت گفته و با بازماندگان جان باختگان اظهار همدردی می نماییم از نظام جمهوری اسلامی که با سو مدیریت خود باعث کشتار خاموش هموطنانمان میگردد نیزمیخواهیم هرچه زودتر نسبت به تامین امنیت جانی هموطنانمان برای سفرهای بین شهری اقدام کند. لازم به ذکر است که شرکت عقاب افشان، نمایندگی انحصاری اتوبوس اسکانیا را دارد و بدنه آن در کارخانه‌ای در سمنان ساخته می‌شود و این اتوبوس پس از مونتاژ کامل، وارد بازار می‌شود و فرمانده اسبق پلیس راه(سرهنگ هاشمی) می‌گوید:«این خوروها در تصادفات رخ به رخ دچار حریق می‌شوند و اگر چه این خودرو با همین باطری استانداردها را اخذ کرده اما جای باطری نامناسب است و می‌توان آن را به نیمه عقب اتوبوس منتقل کرد».

وی می‌افزاید:«حتما باید استاندارد این خودرو مورد بازنگری قرار گیرد» وی ادامه داده است که:«این اتوبوس‌ها شیشه آنها یک تکه است و باید روی هر شیشه یک چکش برای موارد اضطراری وجود داشته باشد تا در صورتی که اتوبوس دچار مشکل شد، مسافران بتوانند با شکستن شیشه از داخل اتوبوس خارج شوند اما نه در اتوبوس‌های آتش گرفته و نه در هیچ اتوبوس دیگری این چکش‌ها وجود ندارند؟» و بدین سان بسیاری از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند و طبق آمار رسمی و دولتی۹ تصادف مهم اتوبوس‌های اسکانیا در ایران رخ داده است که یکی از مهمترین‌آنها مرگ ۲۶ دختر دانش‌آموز در جاده ایذه – بروجن بود و حال سئوال اینجاست که اگر این اتوبوس‌ها نقص فنی دارند، چرا افراد مسئول بعد از تصادف چهارم، پنجم و یا هشتم دستور توقف تردد این اتوبوس‌ها را نداده‌اند؟! آمار نشان می دهد که طی ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از هموطنانمان در حوادث جاده‌ای کشته شده‌اند و این بیش از میزان هم میهنانی است که در دوره هشت ساله جنگ ایران و عراق کشته شده اند! متاسفانه در تاریخ حکومت جمهوری اسلامی حتی یک مسئول هم به خاطر خطایش نه عذرخواهی کرده و نه استعفا داده و یا حتی اخراج شده است!

و این به جز داستان تلخ تریلرهای چینی با نام ”هوو” است. خودرویی بی کیفیت که به علت نقص فنی در سیستم ترمز و فرمان هر روز تعدادی را به کام مرگ می‌فرستاد. به این خودرو لقب “قاتل چینی” داده شد و هر دستگاه حکومتی تقصیر را گردن دیگری می‌انداخت و هیچ‌کس مسئولیتی به عهده نمیگرفت. متاسفنه با سیاست های اجرایی جمهوری اسلامی جاده‌های ایران از جمله مرگبارترین جاده‌ها در جهان شده اند آیا پس از کشته شدن ۲۵۰ هزار نفر از هموطنانمان وقت آن نرسیده است روی تولیدات داخلی نظارتی وجود داشته باشد و وضعیت جاده های ایران استاندارد و بهینه گردد تا از بروز چنین فجایعی جلو گیری شود؟!

مرگ خاموش هموطنانمان تا به کجا باید ادامه داشته باشد؟! آیا بهتر نیست مسئولین به جای سرمایه گذاری در بازسازی جنوب لبنان و محلات شیعه نشین عراق و کمک های میلیاردی به حکومت سرکوبگر بشار اسد و کمک های بدون حساب به کشورهای کمونیستی ونزوئلا و بولیوی به فکر مردم ایران باشند؟!

 

محمد رستگار

۲۲ شهریور ۱۳۹۲

سیزدهم سپتامبر ٢٠١۳

Advertisements
This entry was posted in armando104 and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s