حسن صالحی: شریعت اسلام : تجاوز قانونی به کودکان

463413 782 حسن صالحی: شریعت اسلام : تجاوز قانونی به کودکان

دیدار تبلیغاتی رییس جمهور با کودکان مرکز خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه شهید ترکمانی و عکس تجاری و تبلیغاتی بسیار زیبا. ( بهت کودکان و لبخند رو به دوربین رییس جمهور)
روز ۲۲ سپتامبر٬ یک روز قبل از آغاز سال تحصیلی در ایران٬ مجلس حکومت اسلامی قانونی تصویب کرد که بر اساس آن به ناپدری اجازه ازدواج با فرزند خوانده را میدهد. و پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست از سوی حسن روحانی برای اجرا ابلاغ شد. بسیاری از حقوقدانان تصویب این قانون را موجب گسترش یافتن فساد در جامعه می‌دانند.

حسن صالحی – روزنه 

برخی اخبار رسیده از ایران حاکی از آن است که بدنبال مصوبه قانونی کردن ازدواج با فرزند خوانده تعداد متقاضیان فرزند خواندگی برای کودکان دختر کاهش یافته است.

این دور از انتظار نبود. هدف از پذیرفتن یک فرزند برای کسانی که به هر دلیلی نمی توانند صاحب فرزند شوند و یا فرزند دیگری می خواهند، جواب به یک نیاز انسانی است. انگیزه برای مردم عشق و علاقه داشتن به یک موجود نازنین و در عین حال گرفتن کودکان بی سرپرست در حلقه مهر و محبت انسانی است. زمانی که نرینه های اسلامی در مجلس اسلامی و شورای نگهبان با تصویب قانون ازدواج با فرزند خوانده پنچه های کثیف خود را برای تجاوز به کودکان دراز می کنند، می خواهند صورت مساله را تغییر دهند. آنها تعبیر دیگری از سرپرستی کودکان بی سرپرست ارائه می دهند. همان یک اصلاحیه این قانون کافیست که اهداف شوم آنها را بر ملا سازد. هدف انسانیت نیست. هدف سوء استفاده جنسی از کودکان است. هدف این است که شما کسی را به فرزند خواندگی بپذیری تا فردا او را به برده جنسی تبدیل کنی. نفس اشاعه این نگرش ضد انسانی در جامعه تولید نگرانی می کند. خانواده های فرزند پذیر دست به عصا می شوند. عده ای پیش خود فکر می کنند که مبادا مرد خانواده فردا به فکر ازدواج با فرزند خوانده دختر بیافتد؟ به این فکر می کنند که در این صورت سرنوشت آن خانواده چه خواهد شد؟ نگرانی ها بالا می گیرد. و بدین ترتیب میزان متقاضایان برای پذیرش کودکان دختر بعنوان فرزند کاهش می یابد. و طبیعی ست که این به نوبه خود آینده شوم تری را برای دختر بچه های بی سر پرست رقم می زند. اگر مردم شریف و انسان دوست این کودکان را به فرزندی نپذیرند آنگاه عده ای اسلامی چشم طمع کرده پا پیش بگذارند و “سرپرستی” آنها را به عهده بگیرند. و یا اینکه در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی باقی بمانند و آنجا نیزهر چه زودتر و در سنین پایین مجبور به ازدواج شوند. گناه این موجوات معصوم این است که دختر و تحت حاکمیت اسلام زاده شده اند.
در اسلام فرزند خواندگی ممنوع است. در قران و سوره احزاب آمده است: “خداوند برای هیچکس دو قلب در درون وجودش نیافریده” و این یعنی اینکه شما نمی تواند فرزند بیولوژیک خود و کودکی را که به فرزندی پذیرفته اید به یکسان دوست داشته باشید. زشت، تبعیض آمیز و کریه است. خانه اسلام از پای بست ظالمانه است. در نظام حقوقی اسلام، نَسَب منحصراً از طریق آنچه “ولادت مشروع” نام گذاشته شده، ایجاد می‌شود، بنابراین فرزندخواندگی باعث ایجاد نسب قراردادی نمی‌شود. شما می توانید تحت شرایط معینی سرپرستی کودکان بدون سرپرست را بر عهده بگیرید ولی از همان اول میان فرزند “تنی” و “ناتنی” دیوار بلندی کشیده می شود. کودک تحت سرپرستی مثل کودکی که در خانواده بدنیا آمده حق ارث ندارد. در ضمن باید به شناسنامه اش الصاق شود که او اصل نیست، فرع است.
سرپرست نباید فراموش کند که او سرپرستی کودکی “بیگانه” را بر عهده گرفته است. “اگر پسر باشد مانند پسران بیگانه و اگر دختر باشد هم مانند دختران نامحرم خواهد بود.” و بالاخره طبق قانون تازه ازدواج با فرزند خوانده با اجازه دادگاه و مشورت سازمان بهزیستی چه در زمان حصانت و چه در بعد از آن مجاز و قانونی می شود.

وقتی قانون ضد انسانی اخیر با اعتراض عمومی مردم روبرو شد برخی از نرینه های اسلامی گفتند که این قانون ربطی به کودکان ندارد و در اصل برای دوران بزرگسالی و بعد از ۱۸ سالگی فرزندخوانده ها تصویب شده است. امیرحسین قاضی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره به خبرگزاری مهر می‌گوید: “فرزندخوانده تا سن بلوغ، فرزند خانواده‌ای است که سرپرستی او را پذیرفته است و سپس مستقل است و می‌تواند از آن خانواده جدا شود و بین مسائل حقوقی و شرعی خانواده با سرپرست خود تفاوت وجود دارد”. ولی همه می دانند که اینها فقط توجیهات و ریاکاری اسلامی است. چرا که بر اساس قانون جمهوری اسلامی سن ازدواج برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال است. طبق قوانین اسلامی دختران ۵ سال زودتر از ۱۸ سالگی می توانند ازدواج کنند و و بر اساس قانون جدید پدر خوانده در فاصله‌ی بین ۱۳ سالگی تا ۱۸ سالگی می‌تواند دخترش را به عقد خودش دربیاورد.
همه می دانند که جمهوری اسلامی و کشورهایی که قوانین اسلامی حاکم است، تنها در این کشورهاست که عروس با عروسک به خانه “بخت” می رود. دختر بچه هایی که بجای بازی و تفریح و مدرسه به خانه شوهر رانده می شوند تا آنجا بطور سیستماتیک مورد تجاوز جنسی قرار گیرند. خودشان می گویند که ۸۰۰ هزار کودک ایرانی بین ۱۰ تا ۱۸ سال ازدواج کرده اند. تنها در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و حکومتهایی نظیر آن است که کودک همسر و سپس مادر می شود. تنها در ایران جمهوری اسلامی است که کودک کودک نیست و حقوقش بعنوان کودک برسمیت شناخته نمی شود.
جمهوری اسلامی این بساط ظلم و ستمگری علیه کودکان را تحت عنوان رافت و ثواب به جامعه معرفی می کند. این ثواب و رافت ارزانی خودشان باد. ما اینها را نخواستیم و نه فقط این بلکه باید در مقابل این کودک ستیزی هر چه وسیعتر قد علم کنیم. درهمان کشوری های به اصطلاح نامسلمان که می گویند جامعه ایران را مورد هجوم فرهنگی قرار داده اند، صد بارارج و قرب کودک بالاتر است. مدرسه کودک سر جایش است و از دو میلیون کودکی که امسال در ایران برای مدرسه ثبت نام نکردند خبری نیست. در همین کشورها کودک خیابانی و کارتن خواب وجود ندارد. در کشورهای مدارس کودکان به سیستم های حرارتی ایمن مجهز هستند و مثل ایران ناایمن نیستند و کودکان در مدارس طعمه آتش نمی شوند. در این کشورها کار حرفه ایی کودکان ممنوع است و یک میلیون و نیم کودک کار وجود ندارد. در کشورهای غربی تنبیه بدنی و فشار و آزار روانی و ارعاب کودکان ممنوع است و مثل ایران فقط در نیمه اول سال ۱۳۹۲، ۴۴ درصد کودکان تنبیه بدنی نمی شوند. در این کشورها کودکان حق دارند از طریق تلفن مستقیم راسا کمترین آزار جسمی نسبت به خود را گزارش دهند و جامعه بلافاصله دخالت می کند و در ایران خود دولت کودکان را اعدام و نفله می کند. در این کشورها محیط سبز و قشنگ با امکانات خوب برای بازی بچه ها در هر محله ای وجود دارد و مثل بیشتر کودکان ایران در خاک و خل بازی نمی کنند. در کشورهای غربی سوء استفاده جنسی از کودکان مجازات سنگین قانونی دارد و در ایران قانون با دست و دلبازی تجاوز جنسی به کودکان را رواج می دهد. در کشورهایی اروپایی کودکان صرفنظر از اینکه در خانواده و یا خارج از آن بدنیا آمده باشند و از حقوق قانونی برابر برخوردار هستند و در ایران فرزند خوانده موجودی بیگانه و بی حقوق تر از کودک زاده شده در خانواده است…
اگر در اروپا و کشورهای پیشرفته دنیا جامعه به چنین دستاوردهای خوبی برای رشد و تعالی کودکان دست یافته است، این ثمره مبارزات کارگری و مردمی است که این حقوق را به دولتها تحمیل کرده اند.
خوشبختانه در ایران نیز یک جنبش قوی دفاع از حقوق کودکان وجود دارد که در جریان تصویب قانونی ازدواج با فرزند خوانده خودش را یکبار دیگر نشان داد. این جنبش می تواند با حمایت همه مردم آزادیخواه که فرهنگ و ارزشهایشان با جمهوری اسلامی تماما متفاوت است، به عامل اصلی تغییر مثبت در زندگی کودکان ایران تبدیل شود. لازم است با جدیت تمام برای بهبود فوری زندگی کودکان در ایران کوشید و با بزیر کشیدن رژیم جمهوری اسلامی رفاه و سعادت کودکان را تضمین کرد.

حسن صالحی – روزنه

IMG 20130719 183818 حسن صالحی: شریعت اسلام : تجاوز قانونی به کودکان ضروری است پرسش هایی که سالها پیش فعالین سیاسی، حقوق بشری و دانشگاهیان  مطرح نمودند ولی‌ تا کنون پاسخ روشنی  به این سوالات داده نشده مجددا مطرح شود و مقامات را وادار به پاسخگویی نماییم. حسن خواجه عبداللهی در تیرماه ۱۳۹۰با انتشار ویدیویی خواستار پاسخ گویی نماد و رهبر اصلاحات شد: محمد خاتمی مدعی شده که مردم در انتخابات شرکت کنند تا ما مملکت را درست کنیم. یک نکته اساسی‌ آقای سید محمد خاتمی باید بداند که برگ رای یک برگ بی‌ ارزش نیست. برگه‌ وکالت است یعنی وکالتی که مردم حق خودشون رو به این افراد میدن که از لحاظ اقتصادی و فرهنگی‌ جامعه را اداره کنند. من از سید محمد خاتمی و سایر اصلاح طلبان پیرو امام راحل یک سوال دارم و نظر شما رو در مورد این جمله خمینی می‌خواهم: امام راحل در کتاب  تحریر الوسیله باب نکاح با ترجمه فارسی جلد سوم ص ۴۳۰ و ۴۳۱ مسأله۱۲ حتی صیغه کردن بادختر شیرخوار را نیز جایز می دانست، و نوشته است:

“مساءله ۱۲ – کسیکه زوجه اى کمتر از نه سال دارد وطى او براى وى جایز نیست چه اینکه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع ، و اما سایر کام گیریها از قبیل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ (با ران او شهوترانى کردن) اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد.”

تحریر الوسیله باب نکاح با ترجمه فارسی جلد سوم ص ۴۳۰ و ۴۳۱ مسأله۱۲

دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در سال ۲۰۱۰ مهمان برنامه صدای آمریکا با اشاره به فتوای خمینی گفت: می‌خواهم توجه شما و بینندگان را به این موضوع جلب کنم که وقتی‌ عقاید و مذهب تبدیل میشود به قانون، و وقتی‌ که اینجور تفسیرها از آن صورت می‌گیرد، شما چگونه میتوانید زنان رو مورد احترام قرار بدید. چه گونه میتوانید آنها رو مالک بدن خودشان بدانید وقتی‌ که یک دختر شیر خواره، وقتی‌ که یک دختر قبل از ۹ سال میتواند وسیله شهوت قرار بگیرد، نگاهی‌ که مردان به زنان دارند چه خواهد شد؟ البته این کتاب‌ها نیستند که نگاه رو تعیین میکنند ، امیدوارم ما مردانی را داشته باشیم به خصوص در نسل جوانمون که با اینجور نگاه تسویه حساب میکنند. به گمان من اصل فحشا چنین نگاهیست نه اون زنی‌ که به دلیل ناهنجاری‌های مختلف تربیتی، روانی‌ فقر و تنگدستی و جهل …

 

بر پایه تفاهم‌نامه ای میان آموزش و پرورش و حوزه مدارس تهران به حوزه علمیه وابسته می شود!

حرکت در چارچوب احکام دینی و مقررات نظام و نشر اندیشه “تبعیت از ولایت فقیه” از مهم‌ترین اهداف امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای است.
مصباح یزدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یکی از اساتید حوزهٔ علمیهٔ قم: “ولی فقیه اگر اشتباه هم کرد نباید بگویم اشتباه بود”
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه منصوب ولی فقیه: “مخالفت با اعدام، مخالفت با حکم اسلام است”

 

علیه قانونی شدن سوء استفاده جنسی از کودکان در جمهوری اسلامی ایران

Screen Shot 2013 10 11 at 8 حسن صالحی: شریعت اسلام : تجاوز قانونی به کودکان

روز ۲۲ سپتامبر٬ یک روز قبل از آغاز سال تحصیلی در ایران٬ مجلس حکومت اسلامی قانونی تصویب کرد که بر اساس آن به ناپدری اجازه ازدواج با فرزند خوانده را میدهد. و پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست از سوی حسن روحانی برای اجرا ابلاغ شد. بسیاری از حقوقدانان تصویب این قانون را موجب گسترش یافتن فساد در جامعه  می‌دانند.

یکی از اعضای مجلس در دفاع از این لایحه گفت: “با توجه به اینکه در اسلام کودکی که به فرزندی پذیرفته شده٬ بعنوان فرزند واقعی در نظر گرفته نمیشود٬ قانون شریعت اسلامی به سرپرست اجازه ازدواج و برقراری رابطه جنسی با فرزند خوانده را میدهد.”

این قانون تکان دهنده ازدواج با کودک را، که قبلا هم در جمهوری اسلامی قانونی بود، مورد تشویق قرار میدهد و این چیزی نیست جز تشویق پدوفیلی رسمی. بر اساس این لایجه هیچ کودکی که به فرزندی پذیرفته شود٬ نمیتواند در خانه احساس امنیت کند. این لایحه، مانند بسیاری از قوانین دیگر در جمهوری اسلامی، ناقض کرامت و حقوق کودکان است و باید متوقف شود.

نهاد کودکان مقدمند و سازمان فتنه “جنبش برای آزادی زن” مجلس شورای اسلامی و این قانون ضد انسانی را بشدت محکوم کرده و از همه سازمانهای مدافع حقوق کودک و همه مردم در سراسر جهان میخواهد به جمهوری اسلامی و مجلس اسلامی اش که به تجاوز به کودکان رسمیت میدهد و مبلغ پدوفیلی رسمی است بشدت اعتراض کنند.

شورای نگهبان ازدواج با فرزند خوانده را مغایر با شرع و قانون اساسی‌ تشخیص نداد

 شورای نگهبان لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص نداد. با تایید شورای نگهبان و علیرغم تمامی اعتراض ها، امکان ازدواج با فرزندخوانده رسما جزیی از قوانین فرزندخواندگی شد.

آن طور که در وب‌سایت رسمی شورای نگهبان آمده است، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سی و یکم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

این لایحه از سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، اما چون در مصوبه‌های قبلی، ازدواج فرزندخوانده با سرپرست مطلقا ممنوع شده بود، شورای نگهبان آن را مغایر با شرع اسلام و قانون اساسی تشخیص داده و رد کرده بود.
This entry was posted in armando104 and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a comment